Wiadomość

ZooBiznes

W jaki sposób wybierać zwierzęta przeznaczone do sprzedaży w sklepie zoologicznym?

Sprzedaż żywych zwierząt jest podstawowym atrybutem niemal każdego sklepu zoologicznego. Klienci oczekują, że kupią u nas zwierzę, które jest zdrowe i zazwyczaj młode. Właściciele sklepów zaś liczą na jak najszybszą rotację tego specyficznego „towaru” oraz starają się ponieść jak najmniejsze koszty z tytułu utrzymania lub ewentualnych upadków.

Czytaj więcej...

Zwierzę "na prezent"

Zbliżające się święta to z kolei czas wielu nieprzemyślanych, szybkich i emocjonalnych decyzji klientów, na których można „podreperować budżet” sklepu. Czy jednak taki jednorazowy zysk zawsze będzie opłacalny? Jak sprawić, by zakup zwierzęcia „na prezent” był dla klienta i obdarowanego radością na dłużej, niż tylko kilka tygodni, dla sklepu korzyścią długofalową, a dla sprzedawcy – lżejszym etycznie rozwiązaniem?

Czytaj więcej...

Wybrane aspekty prawne kontroli weterynaryjnej sklepów prowadzących obrót żywymi zwierzętami

W ostatnim dziesięcioleciu obserwujemy wzrost liczby placówek prowadzących obrót żywymi zwierzętami, zakładanych przez sieci sklepów zoologicznych w atrakcyjnych lokalizacjach różnych galerii handlowych. Sklepy te, jak każdy podmiot gospodarczy prowadzący działalność handlową, podlegają ocenie nie tylko klientów, ale też kontroli zewnętrznej, przeprowadzanej przez upoważnione organy państwowe.

Czytaj więcej...

Stały klient to podstawa

Przyjrzyjmy się towarom, jakie oferujemy kupującym w sklepie zoologicznym. Znaczną część z nich stanowią pokarmy dla zwierząt, podłoża, żwirki dla kotów, witaminy, kosmetyki itp. Co łączy te grupy produktów? To proste – stale się zużywają i właściciel zwierzaka musi co jakiś czas kupować je na nowo. A żeby to zrobić, musi przyjść do sklepu. I problem tylko w tym, jak sprawić, żeby to był właśnie nasz sklep.

Czytaj więcej...

Najnowsze oferty